30 października 2013

Fernsehturm - wieża telewizyjna w Berlinie

Kolejnym, wartym pokazania miejscem jest wieża telewizyjna (Fernsehturm) w Berlinie. Nie da się koło niej przejść obojętnie a już na pewno nie da się jej nie zauważyć. Jedno z ciekawszych miejsc Niemieckiej stolicy. Znajduje się ona w samym centrum miasta, na wschód od Alexdanerplatz. Została zbudowana w latach 1965-1969 r. Jest ona najwyższą budowlą Niemiec, łącznie wynosi 368 metrów. Wewnątrz kuli, na wysokości 203,8 metra nad ziemią, znajduje się taras widokowy. Nad tarasem położona jest restauracja z obrotowym pierścieniem. Pierścień obecnie dokonuje obrotu wokół własnej osi w przeciągu pół godziny. Nic tylko siadać, jeść i rozkoszować się widokami :)
Będąc w Berlinie nie odpuściliśmy sobie wjazdu na wieżę. Wjazd kosztował 12,50 euro i były to bilety na daną godzinę. Dlaczego? dlatego, że na wjazd czekało mnóstwo ludzi. My czekaliśmy ok półtorej godziny. W końcu nadszedł czas na wjazd. Dostaliśmy się na górę bardzo szybko, winda dojechała w kilka sekund... i się zaczęło podziwianie panoramy Berlina. Widok znakomity, pogoda była też nie najgorsza w sam raz na podziwianie widoków z wysokości.

Tak wieża prezentuję się patrząc na nią z dołu.




Czas na chwilę zapomnienia i podziwianie panoramy. Na pewno przyznacie, że widok jest niesamowity :)














Po zjeździe stwierdziliśmy, że było warto i na pewno jeszcze nie raz ją odwiedzimy :) Jeśli ktoś był i chce podzielić się wrażeniami to zapraszam do pisania.
Pozdrowienia dla wszystkich czytelników :)

5 komentarzy:

  1. Byłam, widziałam i masz rację - widok z góry booooooooski:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja myślałam, że w Siemianowicach Śląskich jest duża wieża telewizyjna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta w Siemianowicach może sie czuć zawstydzona :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę strasznie drogie te bilety. Wątpię aby mi starczyło;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szukałam w necie konkretnych informacji o tej wieży i olśniło mnie, żeby sprawdzić na blogach. Dzięki wielkie za podzielenie się tym, jak w praktyce wygląda dostanie się tam. Wezmę pod uwagę te 1,5h oczekiwania od zakupu biletu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...