06 stycznia 2014

'Górka - punkt widokowy. Lotnisko Chopina Warszawa (Okęcie)'

      Lotnisko Chopina – Okęcie to główny i największy port lotniczy w Polsce. Codziennie przyjmuje setki tysięcy pasażerów z całego świata. Nic tylko się cieszyć, ale jednym z ciekawszych punktów owego portu lotniczego jest ‘górka’, z której możemy podziwiać startujące oraz lądujące samoloty. Zdecydowanie polecam miłośnikom tych maszyn. Piękne widoki J
       Jak tam dotrzeć? Już wyjaśniam… Można się tam dostać komunikacją miejską jak i samochodem.
Jeśli chodzi o komunikację miejską według mnie najprostszym sposobem jest wsiąść w tramwaj nr 9 jadący w kierunku P+R Al. Krakowska. Wysiadamy na tym właśnie przystanku, jest to ostatni przystanek tego tramwaju. Już po wyjściu trochę w oddali, kilkanaście metrów widać po prawej stronie Castoramę, Real i Media Markt, kierujemy się właśnie tam. Droga zajmie nam kilka minut. Naprzeciw Castoramy zaraz za siatką ogradzającą port lotniczy znajduje się wyboista droga, właśnie w tą drogę skręcamy i parę metrów przed nami znajduje się właśnie ta górka. Wchodzimy na nią i czekamy na samoloty. Bywają chwile gdzie znajduje się tam strasznie dużo ludzi, robiących zdjęcia nadlatującym maszynom.
     Opcja druga jak dostać się samochodem. Jadąc od centrum Warszawy kierujemy się drogą na np. Katowice, po czym dojedziemy do lotniska i podobna sytuacja jak komunikacją miejską po prawej stronie mamy Castorame i Media Markt. Zawracamy na skrzyżowaniu Al. Krakowskiej z Szyszkową, zaraz za Castoramą. Zmieniamy od razu pas na zewnętrzny i skręcamy w pierwszą uliczkę w prawo, kilka metrów za skrzyżowaniem. Teraz prosto, aż do górki. Można tam zostawić samochód bez żadnej opłaty zaraz przy górce. Mam nadzieję, że w miarę jasno wytłumaczyłem trasę.

     Teraz zapraszam Was do obejrzenia kilku fotek a na sam koniec na krótki film, który pokaże Wam kilka lądowań tych niezwykłych maszyn. 







Teraz zapraszam na mały seans.

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam samoloty, ale niestety nigdy nie byłem w tym miejscu. Trochę daleko do Warszawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię obserwować samoloty, a jeszcze bardziej lubię z nich skakać:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To widzę, że ekstremalnie :) ja jeszcze nie miałem okazji skakać :)

      Usuń
  3. Kiedyś było inne miejsce do oglądania samolotów, ale teraz stanął tam terminal.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do Pyrzowic-też mamy takie miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wskazówki dojazdu, trafiłem bez problemu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy orientuje się ktoś czy samoloty już teraz będą z "górki" tylko startować? Byłam tam kilka razy przez ostatnie dni i lądowały z zupełnie innej strony. Chciałabym wiedzieć czy to zmiana na stałe, wie ktoś coś na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętajcie, że samoloty zawsze startują i lądują pod wiatr!!!
    Więc po prostu miałaś pecha:) jak tan byłem to akurat wszystkie lądowały od strony al.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam samoloty, lotniska, linie lotnicze i tak mógłbym jeszcze wymieniać... więc ogólnie lotnictwo cywilne :) Z tymi "setkami tysięcy pasażerów", które przyjmuje codziennie lotnisko to bym nie przesadzał. Tak nie jest. Może za kilka... kilkanaście lat tak będzie :) Na górce nigdy nie byłem,ale raz udało mi się wygrać pewien konkurs, dzięki któremu udało mi się wejść na płytę lotniska i z płyty robić zdjęcia. Było bardzo, ale to bardzo fajnie. Zazwyczaj tego nie robię, ale pozwolę sobie zalinkować, żebyś mógł zobaczyć "moje samoloty" :)
    http://tandmpodrozniczo.blogspot.com/2014/05/konkursowo-na-lotnisku-chopina-czyli.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...