09 października 2013

'Kobiór po Kuchennych Rewolucjach Magdy Gessler'

Dzisiaj będzie coś o jedzeniu i lokalu. Doszły do nas słuchy, że w miejscowości Kobiór (woj śląskie, powiat Pszczyński, znajduję się ona pomiędzy Tychami a Pszczyną) pod koniec września odbyły się Kuchenne Rewolucje Magdy Gessler, emisja programu zaplanowana jest na 14 listopada. Lokal obecnie widnieje pod nazwą 'Modra Pyza' poprzednio 'Feniks'. Postanowiliśmy pojechać i sprawdzić jak to wszystko wygląda na dzień dzisiejszy. 
A więc, po wejściu lokal został przez nas pozytywnie odebrany, nowoczesny wystrój, piękny fioletowy kolor. Ogólnie przyjemnie dla oka.

Kilka fotek wnętrza.





Przechodzimy do tego co jedliśmy....
Przeglądając menu zwróciliśmy uwagę na zupę 'Zupa z prawdziwków z kaszą pęczak, śmietaną i koperkiem a'la Magda Gessler', ale niestety nie spróbowaliśmy jej, powodem było to, że po prostu jej nie było.... Kelnerka po usłyszeniu, że chcemy tą zupę od razu powiedziała, że również nie ma specjalności lokalu. Bardzo dziwne, lokal ma słynąć z jakiegoś dania a nie jest dostępne... od razu odpowiednio to skomentowaliśmy między sobą. A specjałem lokalu są 'Modre gołąbki w sosie winnym' brzmi ciekawie i jak to będzie wyglądać, będziemy musieli się przekonać po emisji odcinka. 


Złożyliśmy zamówienie. Ja i Marcin zamówiliśmy sobie 'zawijaniec drobiowy ze szpinakiem i serem feta' a Justyna 'pierś z kurczaka w sosie koperkowym'. Co się okazało dodatki, surówki, frytki, bądź ziemniaki, trzeba było domówić, oczywiście dodatkowym kosztem. Zawijaniec drobiowy kosztował 17 zł, pierś w sosie 15 zł a każdy z dodatków 6zł. Czyli cały zestaw wychodziło ok 30zł. 

Zawijaniec drobiowy ze szpinakiem i serem feta, do tego frytki i buraczki:


Uwierzcie mi, ten zawijaniec... jak to mówi Magda Gessler 'pyszny' dodam jeszcze, wspaniały, cudowny i wszystko co najlepsze. Na prawdę bardzo dobry, bardzo dobrze przyprawiony, po prostu niebo w gębie. Buraczki też niczego sobie, ale frytki były trochę za długo smażone, po chwili zrobiły się twarde. Danie było świeżę, po mięsie było czuć, że nie było zamrożone. Ja jadłem właśnie to danie ze zdjęcia powyżej, Marcin to samo tylko z surówką z marchwi i jabłka, do tego był wciśnięty sok z pomarańcza, też bardzo dobre.

Pierś z kurczaka w sosie koperkowym, do tego opiekane ziemniaczki i surówka z marchwi i jabłka z sokiem z pomarańcza. Zestaw Justyny.


Ziemniaczki bardzo dobre, surówka również, ale co do samej piersi były zdania podzielone. Justynie niezbyt smakował. Jak go spróbowałem to rzeczywiście. Dla mnie był za mdły, za mało przypraw, chociażby soli i pieprzu. Może też dlatego, że to sos koperkowy, delikatny, ale jednak dla nas mógłby być bardziej doprawiony. Jeśli ktoś lubi łagodniejsze smaki to na pewno mu posmakuje.

Co do estetyki podania, to nie było najgorzej, chociaż dało by radę to ładniej podać, tak moim zdaniem :) Lokal znajduje się przy ulicy Tuwima 1A Kobiór. Zapraszam.

Kilka fotek menu, można się zapoznać z cennikiem i tym co jeszcze lokal serwuje.






18 komentarzy:

  1. też lubię podążać śladami Magdy. Czasem jej rewolucje są nie udane:) Modra Pyza wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka też była, trochę niedociągnięć, ale myślę, że będzie z tego dobry lokal :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Bardzo chętnie się tam wybiorę. Mieszkam w Tychach, więc mam niedaleko. Sprawdzę czy faktycznie tak jest ;) pozdrawiam. Karolina.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam i bardzo polecam zawijańca ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Danie drugie. Kurczak w sosie koperkowym wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. smaczny zawijaniec ze szpinakiem ,mus jagodowy wspaniały 1

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy ta emisja w TV???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest napisane wyżej. "Zaplanowana emisja na 14 listopada"

      Usuń
  8. No gratulować nie ma czego, P. Gessler pewno już wie ze z knajpy nic nie będzie,ale cóż to program więc trzeba mówić co się musi.Może mam błędne wyobrażenie ale jak przychodzę do restauracji to fajnie jak właściciel traktuje mnie jak gościa w domu a nie jak klienta w zusie. Takie mam wrażenie po obróceniu programu niestety...

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepraszam miało być po obejrzeniu programu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Marcin i Justyna. Szpiedzy z Krainy Deszczowców. Ja czuję niesmak, chociaż bohaterowie są zadowoleni z menu. Czuję niesmak, ponieważ nigdzie nie ma wzmianki o tym, że zdjęcia wykonano za zgodą właściciela restauracji. Ich jakość sugeruje, że jak się kelnerka odwróciła to nastąpiło to właściwe "CYK". Oj nieładnie Drodzy Państwo. Ja rozumiem, że pomysł na bloga jest, ale wykonanie chałupnicze i nieprofesjonalne. Oglądałam program. Wiem, że właściciel jest młody, bez doświadczenia, ale czuję, że czegoś się nauczył, jest w miarę rozsądnym (inteligentnym) człowiekiem i można było z nim jakoś się porozumieć. Niesmak po tym inwigilowaniu restauracji pozostał. Jestem przekonana, że Państwa strony już nie otworzę, przynajmniej nie po to by przeczytać kolejne recenzje pisane z ukrycia przez pryszczatych (patrz niedojrzałych) ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Marcinie i Justyno bardzo Wam dziękuję!
      Nie wiem czy jesteście pryszczaci czy nie, dojrzali czy nie ale... to dzięki Wam wiem jak tam jest, jakie menu i ceny. Tak trzymać ! Inwigilujcie dalej bo pokazujecie prawdę."KOŃ jaki jest każdy widzi"- a zdjęcia menu i potraw mówią wiele. To dzięki wam wiem więcej. Pojawiając się w restauracji nie koniecznie liczę na inteligencję właściciela,porozumiewanie się czy to z właścicielem czy to z kelnerką.Wchodząc do restauracji liczę na dobrą kuchnię,przystępne ceny i miłą atmosferę.Dokonuję inwigilacji :) Po czym płacę rachunek, znikam i nie zawsze wracam ponownie. I moje pryszcze nie maja tu nic do rzeczy !!!

      Usuń
    2. Nie rozumiem w jakim celu miała by być wzmianka, że zdjęcie jest zrobione za zgodą właściciela. W lokalu nie ma nigdzie informacji o zakazie fotografowania. Właściciel w danej chwili też był obecny i nie wykazywał jakiegokolwiek sprzeciwu. Więc nie znając sytuacji proszę nie oceniać. W poście nie ma nic na temat właściciela, nie znam więc się nie wypowiadam. Opisana jest sytuacja jak to wszystko wyglądało dnia 9 października (dzień dodania posta), więc nawet nie mieliśmy pojęcia jakim jest człowiekiem. Wczoraj można było zobaczyć w telewizji, więc teraz każdy może się wypowiadać na ten temat. Pisanie o pryszczatych i niedojrzałych nie jest na miejscu, ponieważ Pani nie ma pojęcia kto jest z drugiej strony, a pisząc tak mogę tylko sądzić, że osoba siedząca z drugiej strony taka właśnie jest. Bohaterowie nie są koniecznie zadowoleniu z menu, kolejnym razem prosiłbym o czytanie ze zrozumieniem. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. No przepraszam bardzo ale...
      odezwała się Pani od praw autorskich, tylko zastanawia mnie dlaczego jako anonim? Wykonanie chałupnicze??? hahaha skręcasz długopisy kobieto czy adresujesz koperty?? To jest blog więc wydaje mi się że profesjonalizm zostawmy porządnym firmom a nie prywatnym osobom, to że robią zdjęcia to znaczy, że mają mieć najwyższej jakości sprzęt do nich??? Poza tym skoro wiesz że właściciel jest młody co zresztą było widać w programie (więc Ameryki to Ty nie odkryłaś) to jak się nie zna to niech się nie bierze za to, a wiek to nie jest usprawiedliwienie błędów! Ty to chyba się najwięcej porozumiewałaś z nim! Poza tym widzę że masz problem (chyba z trądzikiem) i mam rade. Na www.google.pl wpisz sobie psychoterapeuta!! A Wy piszcie i obiektywnie pokazujcie co w trawie piszczy, bo blog jest od tego :) jak będę chciała profesjonalne zdjęcia to pójdę na wystawę :P

      Usuń
  11. sok z POMARAŃCZY, nie z POMARAŃCZA
    TA pomarańcza, nie TEN pomarańcz
    ten pomarańcz dopuszczalny jedynie jako kolor, nie owoc

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj, najmocniej przepraszam. Ja głupia nie wiedziałam, że komentarze służą tylko wychwalaniu blogerów. Poprawię się i będę tylko słodzić, a nie wyrażać swoją opinię. Jako anonimowa zapraszam drugą, tą bardziej lub mniej "anonimową" (jej wybór) na kozetkę, by rzucać kamieniem w tego co jest bez winy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię sprawdzać lokala po Kuchennych Rewolucjach i rzadko jestem zawiedziona. Ale te zdjęcia mnie trochę dziwią - frytki ewidentnie kupne, dania podane jak w stołówce, menu też jakby z podrzędnej knajpki (chodzi mi o sam wygląd). Czy to miejsce jeszcze funkcjonuje? Jestem ciekawa czy przetrwało próbę czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, z tego co się dowiedziałem lokal z początkiem tego roku został zamknięty.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...